REC2963246 |
Flipped Classroom |
2017-2018 |
Curs. Secundària en general |
|
|
|
20/11/2017 - 18/12/2017 (15 hores) de h a h |
|
C Badalonès |
|
c. Arbres, 17 (Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Associació Doqua
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2017 - 20/11/2017 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
105
|
| |
Descripció i Metodologia: |
El curs es desenvoluparà al llarg de 4 sessions presencials de 3 hores cadascuna:
En la primera sessió es mostrarà com a invertir la classe (flipped Classroom), de manera que es
pugui aplicar un model inductiu de treball de les competències. En aquest sentit s’explicarà al
professorat assistent quins són els principals beneficis d’aquesta metodologia i com es pot
iniciar dins l’aula.
Al llarg de les altres tres sessions, l’objectiu principal del curs serà consensuar un model de
centre basat en l’aprenentatge basat en problemes que pugui ser utilitzat per tot el professorat
assistent. És per això que, a les diferents sessions es treballarà, de forma paral·lela, el treball de
continguts conceptuals amb pràctiques dins del curs, per tal d’oferir un feedback i les ajudes
necessàries als assistents.
Les sessions d’aprenentatge basat en problemes finalitzaran amb una petita unitat didàctica
dissenyada pel professorat assistent, on es contempli l’avaluació del mateix.
|
| |
Objectius |
En finalitzar aquest curs, els participants seran competents per:
• Identificar les principals rutines i destreses de pensament.
• Identificar l’estructura de les unitats didàctiques basades en l’aprenentatge basat en
problemes, a partir del procés d’una actuació competencial i els principis
neurobiològics de l’aprenentatge.
• Seqüenciar activitats d’ensenyament-aprenentatge, a partir de les seves tres fases.
• Dissenyar l’avaluació d’una unitat amb ABP.
|
| |
Continguts |
Flipped Classroom
Què vol dir “invertir” la classe?
Pràctica: eines per invertir la classe.
L’aprenentatge basat en problemes:
Principis neurobiològics de l’aprenentatge
Fases de la seqüència didàctica d’una unitat basada en ABP.
Pràctica: Disseny de les activitats de la fase inicial d’una unitat ABP.
Seqüència didàctica d’un projecte:
Pràctica: Fase de fase de desenvolupament i fase final d’una unitat ABP.
Avaluació de les competències:
El procés avaluador
Pràctica: disseny de les activitats d’avaluació d’una unitat ABP
Pràctica: selecció dels instruments d’avaluació (rúbriques, portfolis, bases
d’orientació i diari d’aula)
|
| |
Avaluació |
Per obtenir el certificat d’aprofitament del curs, l’alumnat haurà d’haver realitzat 100% de les activitats proposades i la entrega de l'activitat final on es demanarà que s'apliqui el que s'ha après durant la formació i que es demostri, mitjançant evidències, que s'ha aplicat el que s'ha aprés a l'aula. (Fotos, unitats didàctiques, etc.)
És obligatori assistir a totes les sessions programades per tal de superar el curs.
|
| |
Requisits de certificació |
Per a rebre el certificat de la formació, l'alumnat haurà d'haver assistit a totes les classes programades, també haurà d’haver realitzat 100% de les activitats proposades i entregar l'activitat final, on s’haurà de demostrar amb evidències l’aplicació del que s’ha aprés en aquest curs. Aquesta activitat final, serà corregida pel tutor del curs i l'alumne haurà d'haver tret un mínim d'una nota de 7 per a aprovar.
Finalment, haurà de contestar l'enquesta de satisfacció de la formació.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de secundària del centre.
|
| |
E-mail |
info@doqua.es
|
| |
|
|