Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC2963246   Flipped Classroom
2017-2018   Curs. Secundària en general
  
   20/11/2017 - 18/12/2017 (15 hores) de h a h
   C Badalonès
   c. Arbres, 17 (Badalona) 
  
Format   Presencial
Organització   Associació Doqua
  
  
  
Inscripció   01/09/2017 - 20/11/2017
  
Cost matrícula (Euros)   105
  
Descripció i   Metodologia:   El curs es desenvoluparà al llarg de 4 sessions presencials de 3 hores cadascuna:

En la primera sessió es mostrarà com a invertir la classe (flipped Classroom), de manera que es
pugui aplicar un model inductiu de treball de les competències. En aquest sentit s’explicarà al
professorat assistent quins són els principals beneficis d’aquesta metodologia i com es pot
iniciar dins l’aula.

Al llarg de les altres tres sessions, l’objectiu principal del curs serà consensuar un model de
centre basat en l’aprenentatge basat en problemes que pugui ser utilitzat per tot el professorat
assistent. És per això que, a les diferents sessions es treballarà, de forma paral·lela, el treball de
continguts conceptuals amb pràctiques dins del curs, per tal d’oferir un feedback i les ajudes
necessàries als assistents.

Les sessions d’aprenentatge basat en problemes finalitzaran amb una petita unitat didàctica
dissenyada pel professorat assistent, on es contempli l’avaluació del mateix.
  
Objectius   En finalitzar aquest curs, els participants seran competents per:

• Identificar les principals rutines i destreses de pensament.
• Identificar l’estructura de les unitats didàctiques basades en l’aprenentatge basat en
problemes, a partir del procés d’una actuació competencial i els principis
neurobiològics de l’aprenentatge.
• Seqüenciar activitats d’ensenyament-aprenentatge, a partir de les seves tres fases.
• Dissenyar l’avaluació d’una unitat amb ABP.
  
Continguts   Flipped Classroom

Què vol dir “invertir” la classe?
Pràctica: eines per invertir la classe.

L’aprenentatge basat en problemes:
Principis neurobiològics de l’aprenentatge
Fases de la seqüència didàctica d’una unitat basada en ABP.
Pràctica: Disseny de les activitats de la fase inicial d’una unitat ABP.

Seqüència didàctica d’un projecte:
Pràctica: Fase de fase de desenvolupament i fase final d’una unitat ABP.

Avaluació de les competències:
El procés avaluador
Pràctica: disseny de les activitats d’avaluació d’una unitat ABP
Pràctica: selecció dels instruments d’avaluació (rúbriques, portfolis, bases
d’orientació i diari d’aula)
  
Avaluació   Per obtenir el certificat d’aprofitament del curs, l’alumnat haurà d’haver realitzat 100% de les activitats proposades i la entrega de l'activitat final on es demanarà que s'apliqui el que s'ha après durant la formació i que es demostri, mitjançant evidències, que s'ha aplicat el que s'ha aprés a l'aula. (Fotos, unitats didàctiques, etc.)
És obligatori assistir a totes les sessions programades per tal de superar el curs.
  
Requisits de  certificació   Per a rebre el certificat de la formació, l'alumnat haurà d'haver assistit a totes les classes programades, també haurà d’haver realitzat 100% de les activitats proposades i entregar l'activitat final, on s’haurà de demostrar amb evidències l’aplicació del que s’ha aprés en aquest curs. Aquesta activitat final, serà corregida pel tutor del curs i l'alumne haurà d'haver tret un mínim d'una nota de 7 per a aprovar.

Finalment, haurà de contestar l'enquesta de satisfacció de la formació.
  
Persones  destinatàries   Professorat de secundària del centre.
  
E-mail   info@doqua.es
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 20/09/2017 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).